Reaperz

[Jocuri]

Recommended Posts

Jocuri

  • Un joc video este un joc electronic in care se interactioneaza cu o interfata grafica pentru a genera raspuns vizual pe un ecran.Jocurile video in general au un sistem de recompensare a utilizatorului, de obicei se tine scorul, acest sistem depinzand de indeplinirea unor anumite obiective in joc. In anul 2008, piata mondiala de jocuri video a inregistrat o valoare de 41,9 miliarde de dolari, iar in 2011 a ajuns la 56 miliarde dolari. Pentru anul 2015, piata este estimata sa creasca la 82 miliarde dolari.
  • Termenul joc pe calculatorsau "joc pe PC" se referă la un joc care este jucat pe un PC, unde monitorul este principalul mijloc de feedback și care folosește ca dispozitiv de control un periferic de intrare, de obicei butonarea unui joystik (jocuri din arcade-uri), o combinație tastura & maus/trackball sau un controller, ori o combinație dintre cele de mai sus. Jocuri pe calculator sunt denumite și jocurile în mod text sau jocuri care folosesc și alte metode care includ sunetul sau vibrația ca principalul mijloc de feedback, dar in momentul actual apar prea puține jocuri noi care intră în aceste categorii.
  • Termenul "joc pe consola" se referă la un joc care este jucat pe un sistem conceput special pentru aceasta, sistem care poate fi conectat la un televizor sau la un monitor. Denumirea de "joc video" poate fi folosită și pentru a descrie software făcut și pentru alte dispozitive:telefoanele mobile, PDA, calculatoare stiintifice performante, ceasuri electronice, camere video digitale, aparate foto digitale, MP3 playere.

Inceputuri

Primele jocuri video au fost realizate intre ani 1950 si 1960 de Jon Snell si rulau p platforme cum ar fi osciloscpul,sau computere EDSAC. Cel mai vechi joc pe calculator, o simulare de rachete, a fost creat in 1947 de catre Thomas T. Goldsmith Jr. si de Estle Ray Mann. O cerere pentru acordarea de drepturi de autor a fost facuta pe 25 ianuarie 1947 si patentata ca U.S.Patent #2,455,992 din data de 14 decembrie 1948. Mai tarziu in 1952, o verisune a jocuui X si O numita Noughts and Crosses a fost creata de A. S. Douglas ca parte a disertatiei de doctor la Universitatea din Cambridge. Jocul rula pe computer al universitatii numit Electronic Delay Storage Automatic Calculator (EDSAC). In 1958 William Higinbotham - care a comajutat sa construiasaca prima bomba atomica - creat Tennis For Two in laboratoarele nationale din Brookhaven,situate in Upton, New York, pentru a distra vizitatori laboratorului. In 1962 Steve Russell a creat jocul Spacewar, un joc de simulare spatiala. Programul rula pe un DEC PDP-1 si este considerat de mutl specialisti atat primul joc pentru calculator cat si printre cele mai importante realizate vreodata. Jocul s-a raspandit rapid la universitati si laboratoare de cercetare din tara. In 1968 Ralph Baer, care va fi cunoscut mai tarziu si ca Parintele Jocurilor Video, a ptentat o versiunde a unei console de jocuri numita Television Gaming and Training Apparatus. In 1967, Baer a creat un joc gen ping-pong pentru consola care semana cu Tennis For Two ( si cu viitorul joc arcade Pong) A lucrat cu Magnavox si a creat in 1972 prima consola numita Magnavox Odyssey.

Epoca de aur a jocurilor Arcade

Jocurile Arcade au fost dezvoltate din ani 70 si datorita usurintei utilizarii , au capatat o popularitate imensa ceea ce a dus la perioada de aproximativ un deceniu numita si epoca de aur a jocuriloe Arcade. Primul joc arcade coin-oprated (functiona doar cu bani) a fost Computer Space creat in 1971 de Nolan Bushnell. In acele timpuri, inainte de aparitia salilor de jocuri (numite arcade-uri), jocurile electronice erau puse in baruri si teverne. Gradul ridicat de complexitate si faptul ca jocul necesita ca utilizatorul sa citeasca un set de instructiuni inainte sa se joace, a dus la o popularitate foarte scazuta in aceste locatii, asa ca Nolan a vazut nevoit sa caute noi idei.

In primacara lui 1972, Bushnell a fost prezent la o demonstratie a sitemului Magnavox Odyssey in California si a jucat jocul de ping-pong al lui Baer pentru prima data. La putin timp dupa aceasta el si cu inca un prieten, Ted Dabney, au format o companie numita Atari (prietenul a fost acelasi care a  avut ideea pentru restaurantele Chuck. E. Cheese) apoi au angajat un inginer electronist pe nume Al Alcorn ca designer principal. Iniatila Al trebuia sa lucreze la un joc de curse dar, din cauza complexitatii, Nolan a decis sa Acorn sa construiasca un joc de ping-pong, o copie dupa jocul Tenis a consolei Odyseey. Jocul era asa de discrtractiv incat Nolan a decis sa il comercializeze, dar din cauza ca dispozitivul avea numele Ping-Pong care era deja folosit, s-au multumit sa il numeasca PONG. Interfata intuitiva a dus la succesul in baruri a jucului si a initiat era jocurilor arcade.

Console

  • Prima Generatie (1972-1977)

In anii 1970 a avut loc lansarea primei console de jocuri. Patentul pentru Magnovox Odyssey creat de Baer a fost acordat in anul 1972 si a batatorit calea pe care o vom urma consolele urmatoare. Pentru o vreme companiile cu produse similare (inclusiv Atari) au fost nevoite sa plateasca licenta. Odata cu aparitia versiunii de acasa a PONG ( la inceput sub egida Sears Tele-Games), in preajma craciunului anului 1975, popularitatea jocurile video a crescut. Succesul Jocului PONG a facut sa apara sute de colne, printre care si Coleco Telstar.

  •  A doua Generatie (1977-1983)

La primele console, codul masina pentru unul sau mai multe jocuri se facea cu ajutoril logicii discrete si era codat direct in microcipuri, asa ca alte jocuri aditionale nu puteau fi rulate. In anii 1970 jocurile au inceput sa fie distribuite si cu ajutorul casetelor. Programle erau stocate pe chip-uri ROM care erau montate in casete de plastic, acestea putand fi introduse in sloturile de pe console. Atunci cand casetele erau introduse , microprocesoarele din consola citeau din memoria casetei apoi rulau programul stocat.

  • A treia Generatie (1985-1989)

Consola Nintendo Entertainment System (NES) al firmei Nintendo a ajuns in America de Nord in anul 1985 si de una singura a adus in prim plan de consum pentru acasa. Sega a lansat imediat dupa, consola proprie numita Sega Maste System, dar acest sistem nefiind capabil sa ajunga la nivelul de popularitate al NES. Nintendo a continuat si a creat unele dintre cele mai cunoscute personaje din jocuri cum ar fi Mario Bros sau Wario si alte francize, multe dintre ele inca pastrandu-si popularitatea chiar si in ziua de astazi. Unul dintre factorii majori ai notorietatii a fost ca Nintenfo a restrictionat suportul pentru terteti , limitand numarul de jocuri pe care le puteau ei produce (numai 5 jocuri pe an). Nintendo a creat un Sigiliu de Aprobare ( Seal of Approval), pentru a ajuta jucatorii sa aleaga jocurile ce indeplniesc standardul impus de Nintendo.

  • A patra Generatie (1987-1996) 

Piata nord americana a fost dominata de Sega Fenesis imdesiat dupa debutul ei in 1989. Sistemul SNES s-a dovedit a fi un rival foarte puternic inca de la apartia lui in 1991. TurboGrafx 16 al NEC a fost primul sistem pe 16 biti comercializat in America de Nord, dar din cauza lipsei unei game variate de jocuri si limba engleza si a strategiei de marketing excelente a celor de la Sega, nu a avut succes la publicul america. In Japonia s-a intamplat exacr contrariul ,TurboGrafc 16 (in Japonia era consola numita PC Enigine) a avut mai mult succes ca Famicom (SNES) sau Mega Drive (Genesis). PC Engine a pierdut intr-un final pozitia de lider in fata Super Famicom dar datorita numarului mare de utilizatori fideli, producatorii au continuat sa lanseza jocuri pana la sfrarsitul anilor 1990.

  • A cincea Generatie (1994-2002)

In 1994-1995, Sega a lansat Sega Saturn si Sony a debutat pe scena jocurilor video cu PlayStation. Ambele console foloseau tehnoligie pe 32 de biti; usa pentru dezvoltarea jocurilor 3D era deschisa. Dupa multe amanari, Nintendo a lansat consola pe 64 de biti, Nintendo 64 in anul 1996, vanzand ma mult de 1,5 milionae de unitati in doar trei lui. Jocul Super Mario 64 a devenit definitorul pentru jocurile 3D de platforma. In 1996 avandu-si debutul pe PlayStation, PaRappa The Rapper a facut popular un nou gen de jocuri in Japonia, jocurile video muzicale, Dance Dance Revolution si Beatmania urmandu-i si devenind atractii omniprezente in arcade-urile Japonze. Au fost cunoscute sub numele de jocuri Bemani, nume derivat.

  • A sasea Generatie (1998-2005) din Beatmania.

Sega Dreamcast, lansat in 1998 abut succes in Japonia dar a avut vamzari dezamagitoare in America de Nord, constrangand Sega sa se retraga de pe piata consolelor. PlayStation 2 a aparuta in anul 2000 a fost a doua consola din generatie pe 128 biti care s-a lansat apoi urmandu-i in 2001 Nintendo GameCube si MicrosoftXbox. Acesta generatie de console s-a remarcat prin controvesele majore pe care le-a provocat din cauza jocurilor cu continut mare de sex, crima, violenta, consum de droguri, propaganda sociala, cat si subiecte divergente de genul religiei, politicii, deminismuli si economiei.

  • A saptea Generatie (2005)

Pe primul loc in topul vanzariloe din actuala generatie de console este Nintendo Wii, care a revolutionat gaming-ul datorita controlerului neobisnuit, in forma unei telecomenzi dar dotat cu senzori de miscare. Noua consola de la Sony PlayStation 3 are un atribut valoros prin optinerea de instalare a unei disctributii de Linux ca sisteme de operare acest lucru fiind exploatat de comunitatea de gamer prin emulare mault mai simpla a consolelor mai vechi. Xbox360 consola fabricata de Microsoft, are ca avantaj ca a fost lansata inaintea celr de mai sus, astfel detinan o gama mai variata de jocuri. Dupa Nintendo Ds, Sony a raspuns la PSP (PlayStation Portable) si a continuat cu PSP GO. Microsoft a creat noul Xbox Kinnect la care nu exista absolut nici un model de controller iar pentru PS3a fost lansat PS Move. Pentru PSP au aparut jocuri ce au inregistrat incasa uriase.(Prince Of Persia. Assasin's Creed,God of War). Jocurile de tip MMoRPG ca World of Warcraft si platformele de jocuri mutiplayer cum ar fi Steam devin tot mai populare.

  • A opta Generatie (2011-prezent)

A opta generatie debuteaza cu Wii U, urmand ca in octombrie 2013 sa apara PlayStation  5 si Xbox One, cum microsoft investind peste u miliard de dolari in dezvoltarea de noi jocuri, in timp ce Sony anunta multe jocuri indei pentre PS4. Pe partea deportabil sunt lansate Nintendo 3DS, care aduce pentru prima data jocurile 3D pe micul ecran, si PlayStaton Vita, care implementeaza toutscreeen-ul si pe partea din spate a consolei. Apar si consolele bazate pe sistemul de operare Android, folosit in principa pentru smarphone-uri cum ar fi Ouya si Nvidia Shield.

 

Edited by Reaperz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Copyright © 2018

ArmaTaRomana. #